Tuesday 2 April 2013

Hampas

"Awak nak apa untuk birthday awak? Teddy bear boleh?"
"Saya nak Lina"
"Mana ada teddy bear Lina, mahal tau nak buat. Saya bagi awak bukan yang teddy bear lah tapi Angry Bird punya boleh?"
"Saya nak awak, Lina. Boleh tak saya nak awak untuk birthday saya nanti?"

Kedua-dua mereka terdiam dan Lina terkedu.

.........

"Lina, you have promised. You promised to love me. And now, you are leaving me?!"
Lina diam dan menyambung, "I'm sorry, I'm breaking the promise that I've made to you. We are done here"

"Tapi Lina, you know how much I love you. You hurt me, again and all over again. But my heart still going on loving you"
"You break my heart but I still can love you with the broken pieces"
"You pun pernah cakap, you tak boleh hidup tanpa I. You kena I ada sentiasa"
"This is love, Lina. You love me and I love you too, full-hearted and unconditionally"
"Please, forget all these and we can go back to normal. You and me, no one's between us anymore"

........

Kusut. Fikirannya kusut. Kenapa boleh hadir rasa sayang pada keduanya pada masa yang sama?
Adakah salah masa atau salah dirinya?
Dia bukan kaki melayan, jauh sekali player.
Tapi dia hanya berkawan dan manusia yang selalu salah anggap.

Kusut. Dia tak berdaya nak meneruskan lagi. Rasa bersalah yang menebal dalam dirinya dibiarkan. Dia mahu terus berjalan. Kalau ada jodoh, adalah. Dia penat. Penat melayan perasaan. Penat berada disekeliling manusia yang berharap dan mengharap. Padahal dia tidak pernah memberi harapan.

No comments: